سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیران منطقه3 اداره آموزش وپرورش ناحیه 5مشهد

زیور دانش احسان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   مرتضی بیابانی سرگروه مدیران منطقه 3 ناحیه5 مشهد  

ماهیت ارتباط جمعه 88 دی 25  8:16 عصر
دانشمندان معتقدند که انسان موجودی اجتماعی است، در اجتماع به دنیا آمده و در همان جا پرورش می یابد، آدمی بدون ارتباط با دیگر افراد قادر به زندگی کردن نیست.
ارتباط موفق بی شک رمز موفقیت همه انسانها در شئونات مختلف زندگی تحصیلی شغلی و حرفه ای، زناشویی، فهم و تربیت فرزندان و ... است. امروزه روان شناسان و سایر متخصصان  علوم اجتماعی  و ارتباطات  تحقیقات گسترده و پیگیری در این زمینه انجام داده و نقش بارز ارتباط را هر روزه برجسته تر می سازند.
تعاریف بسیاری از ارتباط شده است و مفاهیم مختلف زیادی درباره اینکه یک ارتباط خوب چیست، بیان شده است. یک فرهنگ لغت به تنهایی سیزده تعریف مختلف که همگی مشتق از لغت ارتباط است را ارائه داده است در اینجا به دلیل موجز بودن کلام به چند تعریف کوتاه اکتفا می شود.

 ارتباط به معنی رساندن، انتقال دادن یا مبادله ایده ها و دانسته ها به دیگران است. اینها به وسیله گفتار، نوشتار یا صداها و آهنگ ها انجام می شود ( فرهنگ لغت کوتاه انگلیسی آکسفورد ).


به محض اینکه ارتباطی برقرار شود، مشکلات ارتباطی نیز اتفاق می افتد. هر دو نقل قول به ما می گویند وقتی ما با شخصی ارتباط برقرار می کنیم، می توانیم موفقیت یا عدم موفقیت ارتباطی خود را به وسیله پاسخی که دریافت می کنیم، تخمین بزنیم. افراد در جریان ارتباط برقرار کردن با همدیگر مواردی مانند همدلی، اهمیت دادن، دوست داشتن، احترام گذاردن، ارزشمند داشتن، کمک کردن (به صورت مادی یا هم فکری )، راهنمایی کردن و پند و اندرز را تجربه می کنند. تمامی این موارد این احساس را به فرد منتقل می کند که او تنها نیست و در مواقع ضروری افرادی وجود دارند که به او کمک می کنند، او را دوست دارند و به او احترام می گذارند و اینکه او تنها نیست و متعلق به گروهی از انسانهاست.


متخصصان رشد کودک ارتباط صحیح و خوبی با دنیای بچه ها ایجاد کرده اند. اما مشکل اساسی از آنجا ناشی می شود که معلمان یا والدین از آنچه واقعا" برای بچه اتفاق می افتد آگاهی سطحی و کمی دارند. شما به محض آن که ضرورت برقراری ارتباط عمیق با کودک خردسالتان را درک کردید، انتظار پیشرفت سریع را نداشته باشید. سعی کنید با بالغ شدن فرزند خود، بر عمق ارتباطات بیفزاید و از واکنش های منفی بکاهید.


زندگی با کودک باید مبتنی بر ارتباط و تفاهم دو جانبه باشد. اینکه شما گرفتاری و اشتغال دارید و این فرصت برایتان نیست که به کودک رسیدگی کنید، برای طفل قانع کننده نیست. او می خواهد با شما در رابطه باشد، انس و الفتی داشته باشد، بگوید و بشنود و انس بگیرد. وجود چنین رابطه ای نه تنها در مهار کردن بیقراری ها بلکه در جلوگیری از رخ دادن بسیاری از بدرفتاری ها و اختلافات موثر است و از عوامل سازگار کننده به حساب می آید. معمولا" وقتی که کودکان وظایف خود را فراموش می کنند، بزرگسالان اعم از والدین و معلمان به آسانی از کوره در می روند. البته خیلی آسان است که وظایف کودکان را با داد و فریاد و توپ و تشر به آنها یادآوری کنیم اما بهتر آن است، که قرینه های کلامی را با لحنی ملایم و دوستانه به کودکان بدهیم. زیرا که لحن ملایم و آرام راه برقراری ارتباط و تفهیم و تفاهم میان کودک و بزرگسال را باز می گذارد و برای پیشبرد کارها در آینده از راه ارتباط متقابل، موثرتر است. باید اذعان داشت والدینی که در هنگام طفولیت با آنها بدرفتاری شده، اغلب از ایجاد ارتباط درست با فرزندان خود عاجزند.

 


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
جلسه سرگروه های آموزشی پایه اول14/11/88 دبستان دخترانه شیخ فضل ا
جلسه مدیران6/11/88 دبستان اشرفی اصفهانی
حدیثی از امام علی (ع)
چگونه دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری رابشناسیم؟
چگونه غلط های املایی دانش آموزان را کاهش دهیم؟
[عناوین آرشیوشده]

جمعه 103 اردیبهشت 21

امروز:   3   بازدید

دیروز:      بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

آشنایی با من

مدیران منطقه3  اداره آموزش وپرورش ناحیه 5مشهد
مرتضی بیابانی سرگروه مدیران منطقه 3 ناحیه5 مشهد
خدایا به من بیاموز فرقان را به من عطا کن آنجا که باید بتازم بتازم و آنجا که باید صبوری کنم صبر پیشه سازم و آنجا که باید... به من بیاموز مرا یاور باش !... تو ای خدای خوب من بهترین رهنمایی !... (منتظرنظرات ارزنده شما عزیزان هستیم تلفن تماس3711400دبستان پسرانه استقلال ناحیه 5مشهد)

لوگوی خودم

مدیران منطقه3  اداره آموزش وپرورش ناحیه 5مشهد

اوقات شرعی

لینک دوستان

نگاهی به تعلیم وتربیت
دبستان دخترانه شیخ فضل الله نوری
دبستان پسرانه استقلال
تکنولوژی وگروه های آموزشی ناحیه 5 مشهد

آرشیو

اختلال نوشتن-اختلال خواندن-اختلال ریاضی .

آرشیو

جلسات سرگروه های آموزشی پایه پنجم منطقه3
جلسات مدیران منطقه3
جلسات معاونین منطقه3
جلسات سرگروه های آموزشی پایه اول منطقه3
جلسات سرگروه های آموزشی پایه دوم منطقه3
جلسات سرگروه های آموزشی پایه چهارم منطقه3
جلسات سرگروه های آموزشی پایه سوم منطقه3
موضوعات آموزشی وعلمی

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com

تعداد   24308   بازدید


انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس